błąd ABS+ASR wraz ze wspomaganiem i check engine

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • chodzio222
    Classic
    • 2014
    • 1

    błąd ABS+ASR wraz ze wspomaganiem i check engine

    Zamieszczone przez micrusec
    Zamieszczone przez eaglemirek
    rowerem po tym łuku :diabelski_usmiech
    Ale Kubica i Alonso przed każdym F1 tak właśnie robili
    Bo to cienkie bolki są :diabelski_usmiech
  • marcinpppl
    Classic
    • 2012
    • 29

    #2
    błąd ABS+ASR wraz ze wspomaganiem i check engine

    Witajcie koledzy,
    na wstępie chciałbym przywitać się, jako że jest to mój pierwszy post na forum, a posiadaczem Octavii jestem od niecałych 3 miesięcy.

    Mojemu autu (i mnie również) doskwiera dość irytujący problem, pozwólcie że przedstawię jego historię.
    Zaczęło się 25 grudnia - jadąc na trasie równocześnie zaświeciły się kilkakrotnie (na dosłownie kilka sekund) kontrolki ABS i ASR. Następnie po niedługim czasie problem się dość wyolbrzymił, gdyż te kontrolki zaświeciły się na stałe a po chwili komputer wydał 3-krotne ostrzeżenie dźwiękowe wraz z miganiem pulsacyjnym czerwonej kontrolki od hamulca ręcznego. Zatrzymałem auto, zgasiłem silnik, odczekałem kilka minut i odpaliłem auto ponownie. Problem zniknął. Następnego dnia miałem kolejną trasę, podczas której kontrolki ani razu się nie zapaliły.
    Aż do zeszłego czwartku (tj. 3 stycznia), kiedy wieczorem odpalam auto, a kontrolki ABS i ASR zapaliły się już w samej pozycji ON na nieuruchomionym silniku. Uruchomiłem silnik z nadzieją, że zaraz zgasną, jednak tak się nie stało. Na dodatek zapaliły się kontrolki wspomagania kierownicy oraz check engine – komputer wydał komunikat Emissions Workshop! Oczywiście po krótkiej chwili znów zaczęła migać czerwona kontrolka hamulca ręcznego. I tak palą się już cały czas.
    W związku z powyższymi problemami nie działa prędkościomierz (ponoć jest zintegrowany z systemem ABS), wskaźnik ilości paliwa w baku również wariuje. Tempomat też padł (ale to oczywiste, bo jest zintegrowany z prędkościomierzem). Wspomaganie również nie pracuje należycie. Nadmienię, że hamulce sprawują się dość dobrze, choć możliwe, że pedał hamulca jest lekko miękki.
    Byłem u mechanika na diagnozie komputerowej programem VCDS (niestety nie posiadam wykazu kodów tych błędów). Większość błędów jakie zostały zaraportowane to błędy związane z systemem ABS i diagnoza mechanika padła na uszkodzoną pompę ABS. Bezpieczniki były sprawdzane, kostka przy pompie ABS również – wszystko OK. Alternator też działa. Nastąpiła próba kasowania błędów, jednak bez powodzenia.

    I tutaj chciałbym sięgnąć Waszego nieocenionego doświadczenia. Najprościej byłoby oczywiście wymienić rzekomo uszkodzoną pompę ABS. Ale chciałbym dowiedzieć się od Was czy wymiana płynu hamulcowego mogła przyczynić się do uszkodzenia tej pompy. Mianowicie w grudniu miałem wymieniany płyn hamulcowy wraz z instalacją nowych klocków na przedniej osi. Niestety nie wiem w jaki sposób było to zrobione (z wielu źródeł wiem, że wymiana płynu hamulcowego w autach z ABS, ASR czy ESP wymaga specjalnego traktowania). Jednak po wymianie nie odczuwałem wielkiej różnicy w sile hamowania a stare klocki miały max 5mm! I stąd rodzi się moja wątpliwość o wadliwą wymianę płynu hamulcowego (np. metodą pompowania pedałem hamulca co ponoć nie jest zdrowe dla auta z ABS/ASR). Jeśli płyn został źle wymieniony, to czy cały brud i zanieczyszczenia ze starego płynu mogły dotrzeć do pompy ABS i ją uszkodzić? Jeśli tak, to czy taką pompę można oczyścić i ponownie wymienić płyn hamulcowy metodą ciśnieniową by cały układ był czysty? A może tylko wyolbrzymiam problem i rzeczywiście miałem niefart i po prostu pompa skończyła swój żywot?

    Byłbym Wam bardzo wdzięczny za jakiekolwiek porady i wymianę Waszych doświadczeń.

    Auto to:
    - Octavia II, 2006 r., 1.9 TDI PD BKC, 105 KM, 295.000 km;
    - wszystkie filtry wymienione na przełomie listopada i grudnia;
    W grudniu wymieniono:
    - rozrząd wraz z pompą wody + pasek 6PK;
    - klocki hamulcowe wraz z płynem hamulcowym;
    - świece żarowe (2 z 4).

    Jeszcze raz z góry dzięki za rozpatrzenie mojego problemu.

    Komentarz

    • artek_bartek
      Classic
      • 2012
      • 21

      #3
      Wymiana plynu hamulcowego z ukladem abs czy bez ukladu abs jest taka sama.
      Napewno bym wykluczyl wine plynu hamulcowego, bo napewno nie jest to winne problemu.
      Octavia II 1.9 Tdi Laurin & Klement

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        marcinpppl, Emission workshop, wariowanie wskaźnika paliwa i źle działające wspomaganie na pewno nie są związane z ABS-em. Wygląda to raczej na awarię elektryki, która mogła też "zahaczyć" o ABS. Szkoda, że nie masz wydruku tych błędów, było by łatwiej coś trafić. Spróbuj może podjechać na jakiś spot w Poznaniu ( ew. złap wcześniej któregoś z miejscowych OCP-owiczów), na pewno ktoś ma VCDS-a i zrobi Ci od ręki i za free ponowne, pełne ( Auto-scan ) skanowanie.
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • Kicer
          Ambiente
          • 2011
          • 217

          #5
          No nie zgodził bym się z tym ze usterka pompy bądź sterownika abs nie spowoduje zapalenia kontrolki silnika. Informacje o prędkości jazdy potrzebuje i sterownik wspomagania i sterownik silnika choćby do tempomatu. A kontrolki abs asr oraz mrygajaca kontrolki ręcznego wskazują na usterke sterownika abs lub brak informacji od niego (czyli nie nadaje do magistrali). Na początek odczyt błędów, potem można ewentualnie szukać czegoś dalej...

          Pozdrawiam MArcin
          Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

          Komentarz

          • marcinpppl
            Classic
            • 2012
            • 29

            #6
            Dziękuję Wam za pierwsze odpowiedzi i chęć pomocy. Rzeczywiście najlepszym krokiem będzie dostarczenie Wam wykazu logów z komputera, co z pewnością zrobię i zamieszczę na forum.

            [ Dodano: Pią 11 Sty, 13 21:00 ]
            Witam ponownie. Dzięki pomocy kolegi rufus123 po przeskanowaniu auta mam wykaz wszystkich logów - oto one:

            VCDS Version: Beta 11.3.0
            Data version: 20110801

            Friday,11,January,2013,19:56:42:10074

            Chassis Type: 1K0
            Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 37 42 44 46 52 56 76

            00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
            01-Engine -- Status: Malfunction 0010
            03-ABS Brakes -- Status: Cannot be reached 1100
            08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
            09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
            15-Airbags -- Status: OK 0000
            16-Steering wheel -- Status: OK 0000
            17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
            19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
            25-Immobilizer -- Status: OK 0000
            37-Navigation -- Status: OK 0000
            42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
            44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
            46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
            52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
            56-Radio -- Status: OK 0000
            76-Park Assist -- Status: OK 0000

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
            Part No SW: 03G 906 016 K HW: 028 101 223 7
            Component: R4 1,9L EDC G000SG 7002
            Revision: 12345678 Serial number: SKZ7Z0F3410243
            Coding: 0000071
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: 2B51039FF621

            1 Fault Found:
            18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
            P1649 - 000 - -
            Freeze Frame:
            RPM: 0 /min
            Torque: 0.0 Nm
            Speed: 4.0 km/h
            Load: 0.0 %
            Voltage: 12.62 V
            Bin. Bits: 00001100
            Torque: 0.0 Nm
            Bin. Bits: 00000000

            Readiness: 1 1 0 0 0

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 03: ABS Brakes
            Cannot be reached

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
            Part No: 1Z0 907 044 H
            Component: ClimatronicPQ35 084 0305
            Shop #: WSC 00000 000 00000
            VCID: 3B7133DF0641

            1 Fault Found:
            01316 - ABS Control Module
            004 - No Signal/Communication

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
            Part No SW: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E
            Component: Bordnetz-SG H37 1002
            Revision: 00H37000 Serial number: 00000003831901
            Coding: E1880F030004140000110D000000000000087F075C
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: 2B51039FF621

            Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 A
            Component: Wischer SK351 012 0401
            Coding: 00065525
            Shop #: WSC 73430

            Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 T
            Component: RegenLichtSens 011 1110
            Coding: 00208933
            Shop #: WSC 73430

            No fault code found.

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
            Part No SW: 1K0 909 605 R HW: 1K0 909 605 R
            Component: Q2 AIRBAG VW8 018 2200
            Revision: 02018000 Serial number: 0038MD06TL0G
            Coding: 0020786
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: 3B7133DF0641

            No fault code found.

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
            Part No SW: 1K0 953 549 AF HW: 1K0 953 549 AF
            Component: Lenksäulenmodul 034 0070
            Coding: 0000042
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: 76E7E2EB7DE3

            No fault code found.

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
            Part No: 1Z0 920 841 E
            Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 0920
            Coding: 0003101
            Shop #: WSC 24570 202 96282
            VCID: 387B2CD33777

            1 Fault Found:
            01316 - ABS Control Module
            004 - No Signal/Communication

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
            Part No SW: 1K0 907 530 F HW: 1K0 907 951
            Component: Gateway H10 0120
            Revision: H10 Serial number: 28001061100621
            Coding: 3D0F0748072302
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: 2A5F069BF9DB

            1 Fault Found:
            01316 - ABS Control Module
            004 - No Signal/Communication
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100100
            Fault Priority: 2
            Fault Frequency: 9
            Reset counter: 109
            Mileage: 191740 km
            Time Indication: 0
            Date: 2000.00.00
            Time: 18:48:46


            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.lbl
            Part No: 1Z0 920 841 E
            Component: IMMO VD1 0920
            Shop #: WSC 00000 000 00000
            VCID: 387B2CD33777

            No fault code found.

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 37: Navigation Labels: 1T0-919-887.lbl
            Part No: 1Z0 919 887 B
            Component: Navigation 0412
            Coding: 0000002
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: 47995F2F4A89

            No fault code found.

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN2.lbl
            Part No: 1T0 959 701 B
            Component: Tuer-SG 024 2345
            Coding: 0000244
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: 366722EB3D63

            No fault code found.

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
            Part No: 1K1 909 144 K
            Component: EPS_ZFLS Kl.5 D06 1701
            Shop #: WSC 00000 000 00000
            VCID: 33611BFF2E11

            1 Fault Found:
            00625 - Vehicle Speed Signal
            004 - No Signal/Communication - MIL ON
            Freeze Frame:
            Mileage: 1720 km
            Temperature: 25.0°C
            Voltage: 12.60 V
            Voltage: 12.40 V


            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MIN.clb
            Part No: 1K0 959 433 AK
            Component: KSG 0401
            Coding: 00D002007F2D8505084B010004CC
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: 79FDE9D74CFD

            Component: Sounder n.mounted

            Component: NGS n.mounted

            Component: IRUE n.mounted

            1 Fault Found:
            01312 - Powertrain Data Bus
            013 - Check DTC Memory

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN2.lbl
            Part No: 1T0 959 702 B
            Component: Tuer-SG 024 2345
            Coding: 0000244
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: 37792FEF3A69

            1 Fault Found:
            00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
            012 - Electrical Fault in Circuit

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 56: Radio Labels: 1T0-035-095.lbl
            Part No: 1T0 035 095
            Component: Radio 0412
            Coding: 0000400
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: EBD1439FB6A1

            No fault code found.

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 76: Park Assist Labels: 1Z0-919-283.lbl
            Part No SW: 1Z0 919 283 B HW: 1Z0 919 283 B
            Component: Parkhilfe 4-Kan H04 0020
            Coding: 0000001
            Shop #: WSC 73430 790 00000
            VCID: 3D753DC71855

            No fault code found.

            End ---------------------------------------------------------------------



            Będę Wam niezmiernie wdzięczny za jakiekolwiek sugestie co jest nie tak i jak to ugryźć.
            A przy okazji życzę Wam miłego weekendu!

            Komentarz

            • Krzysiek-krk
              Classic
              • 2012
              • 8

              #7
              Witam!!! Wczoraj stało mi się dokładnie to samo, padał marznący deszcz i autko było troszke przymarznięte, tylko że te kontrolki zapaliły sie nie po odpaleniu a po przejechaniu kilkuset metrów i skręcie. Dziś kupiłem interfejs ale nie moge sie połączyć z samochodem. Poza tą usterką (na którą też szukam przyczyny) mam pytanie: interfejs który kupiłem miał opis że do grupy VW do 2004r. moja Skoda jest z 2005r. czy to możliwe że te roczniki różnią sie i dlatego nie uzyskałem połączenia??? Pozdrawiam!!!

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2324
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Krzysiek-krk, niestety zły zakup zrobiłeś , ponieważ twoje auto jest obsługiwane po lini can a nie k-line a to duża różnica , także masz niepotrzebny wydatek, kabelek bardziej będzie współpracował właśnie z autami do 2004 roku. najwyżej sprzedaj go komuś i kup sobie odpowiedni.ok

                pozdro
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                • Krzysiek-krk
                  Classic
                  • 2012
                  • 8

                  #9
                  OK, dzieki. Trudno, dalej musze dawac zarabiac mechanikom, A Kabelek moge oddac wiec raczej nie ma problemu.

                  Komentarz

                  • 1 6 D
                    Rider
                    • 2011
                    • 547
                    • Volkswagen

                    #10
                    Albo tak jak mówią jest problem ze sterownikiem ABS, lub z wiązką idącą do ABSu. Może po drodze jest przetarta wiązka.
                    http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                    Trochę plików do VCDS, zapraszam

                    Komentarz

                    • marcinpppl
                      Classic
                      • 2012
                      • 29

                      #11
                      A czy sprawdzenie wszystkich pin'ów w kostce próbnikiem do instalacji elektrycznej wystarczy by stwierdzić, czy wiązka jest OK tudzież nie? Mechanik sprawdzał tą wiązkę i problemów nie stwierdził.
                      Mam do Was jeszcze jedno pytanie - kilkaset km przed tym zdarzeniem miałem wymieniany płyn hamulcowy. I za żadne skarby nie mogę znaleźć poziomu płynu między sugerowanymi MIN/MAX na zbiorniczku płynu. Czy ewentualny wyciek płynu hamulcowego (czyli nieszczelność układu) może być przyczyną takich wariacji samochodu z ABS, ASR i innymi pochodnymi tych błędów? Niestety nie jestem mechanikiem, a przygodę z samochodami dopiero co zacząłem, dlatego zadaję te dość banalne dla Was pytanie. Czy układ ABS (pompa) jest bezpośrednio zintegrowany z układem hamulcowym?

                      Komentarz

                      • kecaj
                        RS
                        • 2009
                        • 1511
                        • Superb II (3T4)

                        #12
                        marcinpppl, oczywiście, ze układ ABS jest bezpośrednio zintegrowany z układem hamulcowym.
                        Jak najbardziej wymiana może mieś wpływ na powyższe problemy. Być może układ jest nieszczelny lub został źle odpowietrzony.
                        jeszcze jedno
                        ddress 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
                        Part No: 1Z0 920 841 E
                        Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 0920
                        Coding: 0003101
                        Shop #: WSC 24570 202 96282
                        VCID: 387B2CD33777
                        czy ktoś "grzebał" w zestawie wskaźników?
                        Mają inny numer WSC od pozostałych sterowników.
                        Pytanie co było w nich "grzebane" ...
                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                        Komentarz

                        • marcinpppl
                          Classic
                          • 2012
                          • 29

                          #13
                          No więc właśnie, chyba muszę odwiedzić kolejny warsztat i zrobić przegląd układu hamulcowego.
                          Co do Twojej wątpliwości to ciężko mi cokolwiek stwierdzić - auto sprowadzone z Belgii jesienią zeszłego roku.
                          Szczerze mówiąc, pierwszy raz mam styczność z wykazem błędów VCDS i nie poruszam się sprawnie w tym środowisku. Skąd wiesz, że coś w tym było grzebane i że numery się nie zgadzają?

                          Komentarz

                          • kecaj
                            RS
                            • 2009
                            • 1511
                            • Superb II (3T4)

                            #14
                            We wszystkich sterownikach jest:
                            Shop #: WSC 73430 790 00000
                            Tylko w przypadku KOMBIINSTRUMENT jest
                            Shop #: WSC 24570 202 96282
                            Podaj mi na PW numer nadwozia (VIN) zobaczę w systemach, jakie powinien mieć kodowanie.
                            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                            Komentarz

                            • Krzysiek-krk
                              Classic
                              • 2012
                              • 8

                              #15
                              Nie wiem czy juz kolega poradził sobie z tymi błędami ale ja dziś dałem rady, sprawdziłem kable przy wszystkich kołach (okazało sie że są ok) rzuciłem okiem na skrzynke bezpieczników która jest pod maską koło akumulatora i... jeden spalony, wymieniłem i wszystkie kontrolki pogasły. Dodam jeszcze że miałem dokładnie te same obiawy co Ty.

                              Komentarz

                              • marcinpppl
                                Classic
                                • 2012
                                • 29

                                #16
                                Tylko pozazdrościć takiego rozwiązania sprawy jak w Twoim przypadku U mnie nie będzie tak łatwo, bo wszystkie bezpieczniki mam sprawne. W przyszły weekend mam zamiar umówić się na kontrolę u elektryka, co by posprawdzał całą instalację elektryczną (jakość kabli i wiązki) oraz dodatkowo kable przy kołach. Jeśli będzie wszystko OK to chyba rzeczywiście czeka mnie wymiana pompy ABS...

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10996
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  marcinpppl, tego typu błąd co masz nie ma raczej nic wspólnego z czujnikami przy kołach
                                  nie ma komunikacji ze sterownikiem ABS:
                                  czyli albo brak zasilania - sprawdziłbym wszystkie bezpieczniki włącznie z tymi w skrzyni elektrycznej pod maską
                                  albo magistrala CAN się nie łączy - co raczej mało prawdopodobne, żeby dwa naraz przewody się uwaliły
                                  albo wiązka jest przerwana grubo - przegryziona?
                                  albo sterownik padł kompletnie - też rzadki przypadek
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • piotrek_gdy
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 7723
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #18
                                    marcinpppl, ja bym obstawiał na wiązkę abs

                                    A czy abs ci działa?
                                    bo jeśli nie działa to niestety świadczy o zapowietrzeniu układu hamulcowego
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz

                                    • Krzysiek-krk
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 8

                                      #19
                                      Ja sprawdzałem bezpieczniki (widac nie dokładnie), pojechałem do mechesa, podłączył walizke ale nawet sie nie połączył. Wiec jeszcze raz sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, okazało sie ze był spalony. Po wymianie wszystko wróciło do normy i nawet check engine zgasł. Może tez masz bezp. spalony albo gdzies cos nie styka. Radze sprawdzic samemu bo moze sie tak okazac a elektryk jesli nie jest zaufany policzy jak za wymiane połowy instalacji.

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 10996
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                        A czy abs ci działa?
                                        jak sterownik się nie komunikuje, to raczej nic nie działa
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • marcinpppl
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 29

                                          #21
                                          Bezpieczniki mam na bank sprawne, sprawdzałem nie "na oko", tylko próbnikiem napięcia elektrycznego (przy okazji sprawdziłem sobie wszystkie bezpieczniki zamontowane) - wszystko sprawne i nieprzepalone.
                                          Dziś testowałem ABS - nie działa, koła od razu zblokowane. Także albo pompa, albo sterownik (czy jest to w pełni zintegrowany moduł?), albo gdzieś instalacja/wiązka siadły. W przyszły weekend będę szukał już nie sam, ale z elektrykiem.

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 10996
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez marcinpppl
                                            Także albo pompa, albo sterownik
                                            pompa raczej nie, bo sterownik się nie komunikuje
                                            wyjmijcie wtyczkę ze sterownika i zobaczcie czy dochodzą napięcia zailające
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • marcinpppl
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 29

                                              #23
                                              No i jestem już po wizycie u elektryka. Sprawdzone jeszcze raz bezpieczniki - są OK. Sprawdzone zasilanie - jest OK. Wiązka zasilająca i wysyłająca informacje do sterownika ABS też przeszła gruntowny sprawdzian - sprawdzone pin'y, zasilanie, masa - wszystko jest OK. Tak więc na 99,9% padł sterownik ABS.
                                              I tu dowiedziałem się, że jest możliwa naprawa takiego sterownika zamiast od razu kupno nowego-używanego. Co sądzicie o takim rozwiązaniu. Miał ktoś z Was styczność z takim zabiegiem? No i czy możecie ewentualnie polecić jakiegoś fachowca w tych kwestiach w Poznaniu lub okolicy?

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 10996
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                to teraz kolejnym krokiem jest testowa podmiana sterownika/pompy na inną
                                                sprawdzenie czy zatrybi na tej istniejącej wiązce
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                • marcinpppl
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 29

                                                  #25
                                                  Witajcie ponownie. Po dłuższej nieobecności i dalszych perypetiach z niedziałającym ABSem nareszcie udało się problem rozwiązać. Z elektroniką było wszystko OK oprócz samego sterownika ABS. Został on wymieniony, błędy skasowane i auto jest sprawne. Też usłyszałem wiele razy, że to dość dziwny przypadek, że padł sterownik, a nic innego.
                                                  I mam jeszcze taką dodatkową informację dla Was na przyszłość. Otóż ETKA podaje część sterownika ABS jako 1K0 907 375 P. Natomiast nigdzie w internecie takowej części znaleźć nie mogłem. Został zamontowany sterownik 1K0 907 379 P i działa bezproblemowo. Nawet kodowanie nie było potrzebne. Dlatego jeśli komukolwiek przyjdzie wymieniać sterownik ABS a ETKA będzie wskazywała na 1K0 907 375 P to śmiało można montować 1K0 907 379 P.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...