Zamieszczone przez micrusec
błąd ABS+ASR wraz ze wspomaganiem i check engine
Zwiń
X
-
błąd ABS+ASR wraz ze wspomaganiem i check engine
Witajcie koledzy,
na wstępie chciałbym przywitać się, jako że jest to mój pierwszy post na forum, a posiadaczem Octavii jestem od niecałych 3 miesięcy.
Mojemu autu (i mnie również) doskwiera dość irytujący problem, pozwólcie że przedstawię jego historię.
Zaczęło się 25 grudnia - jadąc na trasie równocześnie zaświeciły się kilkakrotnie (na dosłownie kilka sekund) kontrolki ABS i ASR. Następnie po niedługim czasie problem się dość wyolbrzymił, gdyż te kontrolki zaświeciły się na stałe a po chwili komputer wydał 3-krotne ostrzeżenie dźwiękowe wraz z miganiem pulsacyjnym czerwonej kontrolki od hamulca ręcznego. Zatrzymałem auto, zgasiłem silnik, odczekałem kilka minut i odpaliłem auto ponownie. Problem zniknął. Następnego dnia miałem kolejną trasę, podczas której kontrolki ani razu się nie zapaliły.
Aż do zeszłego czwartku (tj. 3 stycznia), kiedy wieczorem odpalam auto, a kontrolki ABS i ASR zapaliły się już w samej pozycji ON na nieuruchomionym silniku. Uruchomiłem silnik z nadzieją, że zaraz zgasną, jednak tak się nie stało. Na dodatek zapaliły się kontrolki wspomagania kierownicy oraz check engine – komputer wydał komunikat Emissions Workshop! Oczywiście po krótkiej chwili znów zaczęła migać czerwona kontrolka hamulca ręcznego. I tak palą się już cały czas.
W związku z powyższymi problemami nie działa prędkościomierz (ponoć jest zintegrowany z systemem ABS), wskaźnik ilości paliwa w baku również wariuje. Tempomat też padł (ale to oczywiste, bo jest zintegrowany z prędkościomierzem). Wspomaganie również nie pracuje należycie. Nadmienię, że hamulce sprawują się dość dobrze, choć możliwe, że pedał hamulca jest lekko miękki.
Byłem u mechanika na diagnozie komputerowej programem VCDS (niestety nie posiadam wykazu kodów tych błędów). Większość błędów jakie zostały zaraportowane to błędy związane z systemem ABS i diagnoza mechanika padła na uszkodzoną pompę ABS. Bezpieczniki były sprawdzane, kostka przy pompie ABS również – wszystko OK. Alternator też działa. Nastąpiła próba kasowania błędów, jednak bez powodzenia.
I tutaj chciałbym sięgnąć Waszego nieocenionego doświadczenia. Najprościej byłoby oczywiście wymienić rzekomo uszkodzoną pompę ABS. Ale chciałbym dowiedzieć się od Was czy wymiana płynu hamulcowego mogła przyczynić się do uszkodzenia tej pompy. Mianowicie w grudniu miałem wymieniany płyn hamulcowy wraz z instalacją nowych klocków na przedniej osi. Niestety nie wiem w jaki sposób było to zrobione (z wielu źródeł wiem, że wymiana płynu hamulcowego w autach z ABS, ASR czy ESP wymaga specjalnego traktowania). Jednak po wymianie nie odczuwałem wielkiej różnicy w sile hamowania a stare klocki miały max 5mm! I stąd rodzi się moja wątpliwość o wadliwą wymianę płynu hamulcowego (np. metodą pompowania pedałem hamulca co ponoć nie jest zdrowe dla auta z ABS/ASR). Jeśli płyn został źle wymieniony, to czy cały brud i zanieczyszczenia ze starego płynu mogły dotrzeć do pompy ABS i ją uszkodzić? Jeśli tak, to czy taką pompę można oczyścić i ponownie wymienić płyn hamulcowy metodą ciśnieniową by cały układ był czysty? A może tylko wyolbrzymiam problem i rzeczywiście miałem niefart i po prostu pompa skończyła swój żywot?
Byłbym Wam bardzo wdzięczny za jakiekolwiek porady i wymianę Waszych doświadczeń.
Auto to:
- Octavia II, 2006 r., 1.9 TDI PD BKC, 105 KM, 295.000 km;
- wszystkie filtry wymienione na przełomie listopada i grudnia;
W grudniu wymieniono:
- rozrząd wraz z pompą wody + pasek 6PK;
- klocki hamulcowe wraz z płynem hamulcowym;
- świece żarowe (2 z 4).
Jeszcze raz z góry dzięki za rozpatrzenie mojego problemu.
-
-
marcinpppl, Emission workshop, wariowanie wskaźnika paliwa i źle działające wspomaganie na pewno nie są związane z ABS-em. Wygląda to raczej na awarię elektryki, która mogła też "zahaczyć" o ABS. Szkoda, że nie masz wydruku tych błędów, było by łatwiej coś trafić. Spróbuj może podjechać na jakiś spot w Poznaniu ( ew. złap wcześniej któregoś z miejscowych OCP-owiczów), na pewno ktoś ma VCDS-a i zrobi Ci od ręki i za free ponowne, pełne ( Auto-scan ) skanowanie.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
No nie zgodził bym się z tym ze usterka pompy bądź sterownika abs nie spowoduje zapalenia kontrolki silnika. Informacje o prędkości jazdy potrzebuje i sterownik wspomagania i sterownik silnika choćby do tempomatu. A kontrolki abs asr oraz mrygajaca kontrolki ręcznego wskazują na usterke sterownika abs lub brak informacji od niego (czyli nie nadaje do magistrali). Na początek odczyt błędów, potem można ewentualnie szukać czegoś dalej...
Pozdrawiam MArcinSkoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
Dziękuję Wam za pierwsze odpowiedzi i chęć pomocy. Rzeczywiście najlepszym krokiem będzie dostarczenie Wam wykazu logów z komputera, co z pewnością zrobię i zamieszczę na forum.
[ Dodano: Pią 11 Sty, 13 21:00 ]
Witam ponownie. Dzięki pomocy kolegi rufus123 po przeskanowaniu auta mam wykaz wszystkich logów - oto one:
VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110801
Friday,11,January,2013,19:56:42:10074
Chassis Type: 1K0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 37 42 44 46 52 56 76
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Cannot be reached 1100
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: OK 0000
76-Park Assist -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 K HW: 028 101 223 7
Component: R4 1,9L EDC G000SG 7002
Revision: 12345678 Serial number: SKZ7Z0F3410243
Coding: 0000071
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 2B51039FF621
1 Fault Found:
18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1649 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 4.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.62 V
Bin. Bits: 00001100
Torque: 0.0 Nm
Bin. Bits: 00000000
Readiness: 1 1 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Cannot be reached
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1Z0 907 044 H
Component: ClimatronicPQ35 084 0305
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 3B7133DF0641
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
004 - No Signal/Communication
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E
Component: Bordnetz-SG H37 1002
Revision: 00H37000 Serial number: 00000003831901
Coding: E1880F030004140000110D000000000000087F075C
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 2B51039FF621
Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 A
Component: Wischer SK351 012 0401
Coding: 00065525
Shop #: WSC 73430
Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 T
Component: RegenLichtSens 011 1110
Coding: 00208933
Shop #: WSC 73430
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
Part No SW: 1K0 909 605 R HW: 1K0 909 605 R
Component: Q2 AIRBAG VW8 018 2200
Revision: 02018000 Serial number: 0038MD06TL0G
Coding: 0020786
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 3B7133DF0641
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 AF HW: 1K0 953 549 AF
Component: Lenksäulenmodul 034 0070
Coding: 0000042
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 76E7E2EB7DE3
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
Part No: 1Z0 920 841 E
Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 0920
Coding: 0003101
Shop #: WSC 24570 202 96282
VCID: 387B2CD33777
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
004 - No Signal/Communication
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 F HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H10 0120
Revision: H10 Serial number: 28001061100621
Coding: 3D0F0748072302
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 2A5F069BF9DB
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 9
Reset counter: 109
Mileage: 191740 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:48:46
-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.lbl
Part No: 1Z0 920 841 E
Component: IMMO VD1 0920
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 387B2CD33777
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation Labels: 1T0-919-887.lbl
Part No: 1Z0 919 887 B
Component: Navigation 0412
Coding: 0000002
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 47995F2F4A89
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN2.lbl
Part No: 1T0 959 701 B
Component: Tuer-SG 024 2345
Coding: 0000244
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 366722EB3D63
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
Part No: 1K1 909 144 K
Component: EPS_ZFLS Kl.5 D06 1701
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 33611BFF2E11
1 Fault Found:
00625 - Vehicle Speed Signal
004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Mileage: 1720 km
Temperature: 25.0°C
Voltage: 12.60 V
Voltage: 12.40 V
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MIN.clb
Part No: 1K0 959 433 AK
Component: KSG 0401
Coding: 00D002007F2D8505084B010004CC
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 79FDE9D74CFD
Component: Sounder n.mounted
Component: NGS n.mounted
Component: IRUE n.mounted
1 Fault Found:
01312 - Powertrain Data Bus
013 - Check DTC Memory
-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN2.lbl
Part No: 1T0 959 702 B
Component: Tuer-SG 024 2345
Coding: 0000244
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 37792FEF3A69
1 Fault Found:
00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
012 - Electrical Fault in Circuit
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 1T0-035-095.lbl
Part No: 1T0 035 095
Component: Radio 0412
Coding: 0000400
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: EBD1439FB6A1
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist Labels: 1Z0-919-283.lbl
Part No SW: 1Z0 919 283 B HW: 1Z0 919 283 B
Component: Parkhilfe 4-Kan H04 0020
Coding: 0000001
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 3D753DC71855
No fault code found.
End ---------------------------------------------------------------------
Będę Wam niezmiernie wdzięczny za jakiekolwiek sugestie co jest nie tak i jak to ugryźć.
A przy okazji życzę Wam miłego weekendu!
Komentarz
-
-
Witam!!! Wczoraj stało mi się dokładnie to samo, padał marznący deszcz i autko było troszke przymarznięte, tylko że te kontrolki zapaliły sie nie po odpaleniu a po przejechaniu kilkuset metrów i skręcie. Dziś kupiłem interfejs ale nie moge sie połączyć z samochodem. Poza tą usterką (na którą też szukam przyczyny) mam pytanie: interfejs który kupiłem miał opis że do grupy VW do 2004r. moja Skoda jest z 2005r. czy to możliwe że te roczniki różnią sie i dlatego nie uzyskałem połączenia??? Pozdrawiam!!!
Komentarz
-
-
Krzysiek-krk, niestety zły zakup zrobiłeś , ponieważ twoje auto jest obsługiwane po lini can a nie k-line a to duża różnica , także masz niepotrzebny wydatek, kabelek bardziej będzie współpracował właśnie z autami do 2004 roku. najwyżej sprzedaj go komuś i kup sobie odpowiedni.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Albo tak jak mówią jest problem ze sterownikiem ABS, lub z wiązką idącą do ABSu. Może po drodze jest przetarta wiązka.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
A czy sprawdzenie wszystkich pin'ów w kostce próbnikiem do instalacji elektrycznej wystarczy by stwierdzić, czy wiązka jest OK tudzież nie? Mechanik sprawdzał tą wiązkę i problemów nie stwierdził.
Mam do Was jeszcze jedno pytanie - kilkaset km przed tym zdarzeniem miałem wymieniany płyn hamulcowy. I za żadne skarby nie mogę znaleźć poziomu płynu między sugerowanymi MIN/MAX na zbiorniczku płynu. Czy ewentualny wyciek płynu hamulcowego (czyli nieszczelność układu) może być przyczyną takich wariacji samochodu z ABS, ASR i innymi pochodnymi tych błędów? Niestety nie jestem mechanikiem, a przygodę z samochodami dopiero co zacząłem, dlatego zadaję te dość banalne dla Was pytanie. Czy układ ABS (pompa) jest bezpośrednio zintegrowany z układem hamulcowym?
Komentarz
-
-
marcinpppl, oczywiście, ze układ ABS jest bezpośrednio zintegrowany z układem hamulcowym.
Jak najbardziej wymiana może mieś wpływ na powyższe problemy. Być może układ jest nieszczelny lub został źle odpowietrzony.
jeszcze jedno
ddress 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
Part No: 1Z0 920 841 E
Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 0920
Coding: 0003101
Shop #: WSC 24570 202 96282
VCID: 387B2CD33777
Mają inny numer WSC od pozostałych sterowników.
Pytanie co było w nich "grzebane" ...Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
No więc właśnie, chyba muszę odwiedzić kolejny warsztat i zrobić przegląd układu hamulcowego.
Co do Twojej wątpliwości to ciężko mi cokolwiek stwierdzić - auto sprowadzone z Belgii jesienią zeszłego roku.
Szczerze mówiąc, pierwszy raz mam styczność z wykazem błędów VCDS i nie poruszam się sprawnie w tym środowisku. Skąd wiesz, że coś w tym było grzebane i że numery się nie zgadzają?
Komentarz
-
-
Nie wiem czy juz kolega poradził sobie z tymi błędami ale ja dziś dałem rady, sprawdziłem kable przy wszystkich kołach (okazało sie że są ok) rzuciłem okiem na skrzynke bezpieczników która jest pod maską koło akumulatora i... jeden spalony, wymieniłem i wszystkie kontrolki pogasły. Dodam jeszcze że miałem dokładnie te same obiawy co Ty.
Komentarz
-
-
Tylko pozazdrościć takiego rozwiązania sprawy jak w Twoim przypadku U mnie nie będzie tak łatwo, bo wszystkie bezpieczniki mam sprawne. W przyszły weekend mam zamiar umówić się na kontrolę u elektryka, co by posprawdzał całą instalację elektryczną (jakość kabli i wiązki) oraz dodatkowo kable przy kołach. Jeśli będzie wszystko OK to chyba rzeczywiście czeka mnie wymiana pompy ABS...
Komentarz
-
-
marcinpppl, tego typu błąd co masz nie ma raczej nic wspólnego z czujnikami przy kołach
nie ma komunikacji ze sterownikiem ABS:
czyli albo brak zasilania - sprawdziłbym wszystkie bezpieczniki włącznie z tymi w skrzyni elektrycznej pod maską
albo magistrala CAN się nie łączy - co raczej mało prawdopodobne, żeby dwa naraz przewody się uwaliły
albo wiązka jest przerwana grubo - przegryziona?
albo sterownik padł kompletnie - też rzadki przypadek->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
marcinpppl, ja bym obstawiał na wiązkę abs
A czy abs ci działa?
bo jeśli nie działa to niestety świadczy o zapowietrzeniu układu hamulcowegoprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Ja sprawdzałem bezpieczniki (widac nie dokładnie), pojechałem do mechesa, podłączył walizke ale nawet sie nie połączył. Wiec jeszcze raz sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, okazało sie ze był spalony. Po wymianie wszystko wróciło do normy i nawet check engine zgasł. Może tez masz bezp. spalony albo gdzies cos nie styka. Radze sprawdzic samemu bo moze sie tak okazac a elektryk jesli nie jest zaufany policzy jak za wymiane połowy instalacji.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyA czy abs ci działa?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Bezpieczniki mam na bank sprawne, sprawdzałem nie "na oko", tylko próbnikiem napięcia elektrycznego (przy okazji sprawdziłem sobie wszystkie bezpieczniki zamontowane) - wszystko sprawne i nieprzepalone.
Dziś testowałem ABS - nie działa, koła od razu zblokowane. Także albo pompa, albo sterownik (czy jest to w pełni zintegrowany moduł?), albo gdzieś instalacja/wiązka siadły. W przyszły weekend będę szukał już nie sam, ale z elektrykiem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcinppplTakże albo pompa, albo sterownik
wyjmijcie wtyczkę ze sterownika i zobaczcie czy dochodzą napięcia zailające->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
No i jestem już po wizycie u elektryka. Sprawdzone jeszcze raz bezpieczniki - są OK. Sprawdzone zasilanie - jest OK. Wiązka zasilająca i wysyłająca informacje do sterownika ABS też przeszła gruntowny sprawdzian - sprawdzone pin'y, zasilanie, masa - wszystko jest OK. Tak więc na 99,9% padł sterownik ABS.
I tu dowiedziałem się, że jest możliwa naprawa takiego sterownika zamiast od razu kupno nowego-używanego. Co sądzicie o takim rozwiązaniu. Miał ktoś z Was styczność z takim zabiegiem? No i czy możecie ewentualnie polecić jakiegoś fachowca w tych kwestiach w Poznaniu lub okolicy?
Komentarz
-
-
to teraz kolejnym krokiem jest testowa podmiana sterownika/pompy na inną
sprawdzenie czy zatrybi na tej istniejącej wiązce->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Witajcie ponownie. Po dłuższej nieobecności i dalszych perypetiach z niedziałającym ABSem nareszcie udało się problem rozwiązać. Z elektroniką było wszystko OK oprócz samego sterownika ABS. Został on wymieniony, błędy skasowane i auto jest sprawne. Też usłyszałem wiele razy, że to dość dziwny przypadek, że padł sterownik, a nic innego.
I mam jeszcze taką dodatkową informację dla Was na przyszłość. Otóż ETKA podaje część sterownika ABS jako 1K0 907 375 P. Natomiast nigdzie w internecie takowej części znaleźć nie mogłem. Został zamontowany sterownik 1K0 907 379 P i działa bezproblemowo. Nawet kodowanie nie było potrzebne. Dlatego jeśli komukolwiek przyjdzie wymieniać sterownik ABS a ETKA będzie wskazywała na 1K0 907 375 P to śmiało można montować 1K0 907 379 P.
Komentarz
-
Komentarz